Bielsko tatry
 
  Strona główna
  nowości
  Pokazy Lotnicze
  Muzea lotnicze
  Katastrofy
  Wydarzenia
  Ludzie lotnictwa
  Z życia lotnisk
  Firmy Lotnicze na Podbeskidziu
  Ratownictwo lotnicze
  Lotnictwo Wojskowe
  Lotniska
  Samoloty
  Szybownictwo
  Śmigłowce
  Spadochroniarstwo
  Lotniarstwo
  Paralotnie
  Balony
  Modelarstwo
  Konstruktorzy SZD
  Kronika Aeroklubu Bielsko-Bialskiego 1945-1965 rok
  Historia Lotnictwa
  Mała Encyklopedia Lotnicza 1938 rok
  Odeszli od nas
  Okiem Karykaturzysty
Sonda
Ulubione tematy :
:: lotnictwo
:: architektura miast
:: przemysł
:: zabytki
:: przyroda
:: dziennik gorgola
:: reportaże
:: inne

Zdjęcie tygodnia


powiększ

Dziennik Gorgola


Dzień 10 - pierwszomajowy koncert gitarowy ! Czyli jak pokopał mnie prąd.

Dzień 11 - moje Aleksandrowice

Dzień 9 - Zbójnik Jakubek i spotkanie integracyjne w Krynicy.

Reklama


   
 
 
Google
Pokaż artykuły w tej kategorii

Janusz Karasiewicz i Karol Kubit nie żyją. . .

26 sierpnia 2006 roku - godzina 19.10. Nad lotniskiem w Bydgoszczy lata FK-12 - samolot w klasie specjalnej. Silnik w pewnej chwili odmawia posłuszeństwa - następuje cisza. . . Tracimy bezpowrotnie dwóch wspaniałych Kolegów, lotników - Janusza Karasiewicza i Karola Kubita...

Gdy dzisiaj przed południem w Bielsku-Białej kołował swoim Jodlem przed startem do Bydgoszczy, umówiliśmy się telefonicznie z Januszem na spotkanie w niedzielę o 18.00. Nie dojdzie już do tego spotkania...

Z Karolem spotkałem się zimą na Żarze. Poprzednio jesienią podziwiałem Go podczas szkolenia za sterami śmigłowca Enstrom.

Całą naszą trójkę wiele lat temu połączyły pionierskie lata lotniarstwa.

W sobotni wieczór wiadomość o tej katastrofie zszokowała świat lotniczy. Wydaje nam się to nie możliwe - że naraz zabraknie wśród nas Janusza i Karola...

wojtek gorgolewski



Janusz Karasiewicz i Karol Kubit nie żyją. . .

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Janusz Karasiewicz - notka...

Pilot Janusz Karasiewicz urodził się w Płocku 27.01.1954 roku. Tutaj kończył szkołę podstawową i Technikum Mechaniczne. Swoje młodzieńcze zainteresowania kierował w stronę lotnictwa budując modele latające w miejscowej modelarni. Będąc w średniej szkole wraz z kolegami wyszukiwał ciekawe modele motocykli zabytkowych i przywracał je do pełnej sprawności technicznej, a następnie prezentował na zlotach motocykli zabytkowych. W latach 70. zainteresował się lotniarstwem i w tych pionierskich czasach zbudował wraz z kolegami lotnię, której próby w locie wykonywał ze skarp nad Wisłą. W 1975 roku przyjechał na I Zlot Pilotów i Amatorów Lotni na Żar w Międzybrodziu Żywieckim. Po przeniesieniu się do Oświęcimia na początku lat 80. był czynnym pilotem lotniowym i motolotniowym, biorąc udział w zlotach i zawodach. Współorganizował wraz z Zakładowym Domem Kultury ZCHO oraz kolegami lotnikami I i II Zlot Motolotniowy Polski Południowej w Oświęcimiu, które były pierwszymi zawodami motolotniowymi w Polsce. W tym czasie w jego oświęcimskim mieszkaniu powstawały 2 samoloty ultralekkie- Wing Ding oraz Volksplane. Początek lat 90. to działanie na rzecz budowy 4 replik samolotu Bucker Jungmann, podjęte wraz z Eugeniuszem Pieniążkiem, zakończone oblotem i eksploatacją tych samolotów. Efektem tych działań było powstanie firmy Serwis Samolotów Historycznych J. Karasiewicz w Jasienicy, w której powstawały samoloty Jungmann, Jungmeister oraz wiele typów samolotów ultralekkich. Jako pilot samolotowy wykonywał wiele lotów zarówno w kraju, jak i w Niemczech, Czechach oraz Anglii. Był bardzo pomocny w rozwiązywaniu problemów technicznych właścicieli starych statków powietrznych oraz wspomagał działalność Aeroklubu Bielsko- Bialskiego, którego był członkiem i Górskiej Szkoły Szybowcowej ŻAR.



Losowe zdjęcia


powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Imprezy lotnicze


26 Mistrzostwa Bielska w gimnastyce sportowej. 2019.03.08

Złap Bakcyla - spotkanie z mistrzami Narciarstwa

X NOWOTARSKI PIKNIK LOTNICZY 7-8. 07.2018