Bielsko tatry
 
  Strona główna
  nowości
  Pokazy Lotnicze
  Muzea lotnicze
  Katastrofy
  Wydarzenia
  Ludzie lotnictwa
  Z życia lotnisk
  Firmy Lotnicze na Podbeskidziu
  Ratownictwo lotnicze
  Lotnictwo Wojskowe
  Lotniska
  Samoloty
  Szybownictwo
  Śmigłowce
  Spadochroniarstwo
  Lotniarstwo
  Paralotnie
  Balony
  Modelarstwo
  Konstruktorzy SZD
  Kronika Aeroklubu Bielsko-Bialskiego 1945-1965 rok
  Historia Lotnictwa
  Mała Encyklopedia Lotnicza 1938 rok
  Odeszli od nas
  Okiem Karykaturzysty
Sonda
Ulubione tematy :
:: lotnictwo
:: architektura miast
:: przemysł
:: zabytki
:: przyroda
:: dziennik gorgola
:: reportaże
:: inne

Zdjęcie tygodnia


powiększ

Dziennik Gorgola


Dzień 10 - pierwszomajowy koncert gitarowy ! Czyli jak pokopał mnie prąd.

Dzień 11 - moje Aleksandrowice

Dzień 9 - Zbójnik Jakubek i spotkanie integracyjne w Krynicy.

Reklama


   
 
 
Google
Pokaż artykuły w tej kategorii

Socata Trinidad SP-FCV kończy rozbieg w rowie. 15.05.2010r.


Socata Trinidad SP-FCV kończy rozbieg w rowie. 15.05.2010r.

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Socata Trinidad SP-FCV kończy rozbieg w rowie. 15.05.2010r.

Lotnisko Aeroklubu Bielsko-Bialskiego, sobota 15 maja 2010 roku godzina 18.43. Od kilkunastu dni z małymi przerwami pada deszcz. Miejscowe samoloty właściwie nie latają, gdyż nasączona wodą powierzchnia lotniska i liczne kałuże praktycznie uniemożliwiają starty. Jedynie śmigłowiec Mi-17 lata wyrzucając skoczków spadochronowych, gdy na moment w chmurach znajdzie się "dziura" umożliwiająca uzyskanie odpowiedniej wysokości. Również ta "17-tka" wieczorami w ciemnościach trenowała loty w górach przy użyciu noktowizorów.
Ale wracając do tematu, załoga samolotu Socata Trinidad TB20 z Krakowa odwiedziła bielskie lotnisko. Po wylądowaniu okazało się, że lotnisko jest nasączone wodą jak gąbka, wiele miejsc było rozmoczonych, co było pułapką dla podwozia samolotów i skutecznie hamowało samolot oraz utrudniało uzyskanie odpowiedniej prędkości umożliwiającej prawidłowy start. Jedna próba startu oraz dwukrotna próba poderwania Socaty do lotu zakończyła się niepowodzeniem. Na wyhamowanie rozpędzonego samolotu zabrakło już niestety miejsca. Siatka odgradzająca lotnisko od alejki spacerowej okazała się zbawieniem i zadziałała jak system hamujący na lotniskowcach i bardzo ograniczyła skutki niefortunnego startu. Załoga wyszła z opresji bez szwanku. Nikt z osób znajdujących się w pobliżu nie ucierpiał.

Wszyscy świadkowie wypadku wzdychali - oj gdyby lotnisko bielskie miało utwardzony pas, ten wypadek nie miałby miejsca.
Wniosek jest jeden - jak najszybciej należy podnieść standard lotniska w Bielsku utwardzając część lotniska, by samoloty mogły bezpiecznie startować i lądować.

wg gorgol


Losowe zdjęcia


powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Imprezy lotnicze


26 Mistrzostwa Bielska w gimnastyce sportowej. 2019.03.08

Złap Bakcyla - spotkanie z mistrzami Narciarstwa

X NOWOTARSKI PIKNIK LOTNICZY 7-8. 07.2018